Allmäna villkor
GDPR - uppdaterade villkor
Det är viktigt för oss på Inslaget Smålands Textiltryck AB att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter som vår kund.
Därför vill vi informera dig om en viktig och positiv uppdatering om hur vi kommer att hantera Dina personuppgifter.
GDPR är ett EU-direktiv som träder i kraft den 25 maj 2018 och ersätter den befintliga Personuppgiftslagen (PUL).
Syftet med GDPR är att skydda integriteten och öka rättigheterna för den enskilde vid behandling av personuppgifter.
Med anledning av den nya GDPR lagen uppdaterar vi hanteringen av våra kunders uppgifter.
Du kan när som helst få se vilka uppgifter vi lagrar om Dig och hur vi hanterar dessa.
Genom att fortsätta vara kund samtycker du till att vi behandlar dina personuppgifter.
Om du inte godkänner avtalsvillkoren ber vi dig att kontakta oss för återkallelse av samtycke.
Vi garanterar att vi aldrig kommer att sälja dina uppgifter vidare.
Vid eventuella frågor kring behandling av dina personuppgifter ber vi er vänligen att kontakta oss.
Priser
Priserna på Utslagets webbplats är angivna exklusiva moms och frakt. Detta innebär att frakt och moms alltid tillkommer
och betalas av kunden. Priserna är angivna i Svenska kronor (SEK). Utslaget.se reserverar sig för eventuella felaktiga
prisuppgifter/tryckfel. Vi är mycket tacksamma om du som kund rapporterar eventuella fel du stöter på.
Betalningsvillkor
För de företag/kunder som har god kreditvärdighet ges 15 dagar netto att betala mot faktura. För de företag som har låg/dålig
kreditvärdighet så gäller betalning i förskott. Vid försenad betalning erhålls en förseningsavgift á 12% per månad. Vid
försenad betalning skickas en påminnelsefaktura med dröjsmålsränta samt administrativ avgift på femtio kronor, vilket betalas
av kunden. Varorna/produkterna ägs av säljaren till dess att full betalning kommit utslaget.se tillhanda.
Produktbilder/beskrivning
Produktbilder och beskrivningar av produkter på www.utslaget.se är endast hänvisningar av hur produkten ser ut form- och
färgmässigt. Vid frågor kring storlek, färgnyans, form och liknande så hänvisar vi till vår support som kan svara på alla
era frågor och i de fall kunden önskar, och det av utslaget.se anses lämpligt, kan ett eller flera provexemplar skickas
ut.
Tryck/märkning
På utslaget.se anger vi tryckfärgerna med PMS-nummer. Om ni ej har er logotyp eller det ni önskar trycka i pms-färger så
hjälper vi gärna till med att ta fram detta. Vi har även en kort guide på hemsidan som förklarar skillnaden mellan PMS
(Pantone Matching System och CMYK-färger. Som tidigare nämnts går det att, mot ersättning, få ett provexemplar skickat
till sig som kund om man är osäker på hur trycket kommer att se ut.
Även om vi anger färgerna i PMS-skala så kan viss nyansförändring ske beroende på material och färg på produkten som ska
tryckas. De produkter som ej trycks enligt referenssystemet cmyk, kan vi ej garantera 100%-ig färgåtergivning på.
Ni som kund har ansvar för att i korrektur, påpeka eventuella felaktigheter, nyansskillnader eller dylikt. Utslaget.se
ansvarar ej för detta.
Viss, minimal, skillnad i proportioner i korrektur gentemot verklig produkt kan förekomma vid produkter som har annan tryckyta
än en helt platt yta.
Leveranstider
På Utslaget.se strävar vi efter att kunna leverera snabbt och effektivt. För att snabba på processen önskar vi svar på
korrektur helst inom två dygn. Vi strävar efter en leveranstid på 10-14 arbetsdagar efter godkänt korrektur, men reserverar
oss för eventuella förseningar. Leveranstiden är en uppskattning och garanteras ej, önskar ni expressleverans så kontakta
vår kundservice. Avgifter för transport/leverans betalas av köparen/kunden.
Retur
Önskar kunden returnera köpt vara så ska kundservice kontaktas och var fall behandlas enskilt. Då retur/återköp godkänns
betalas återfrakt och eventuella tillkommande avgifter av köpare/kund.
Vid godkänd retur krediteras kunden det belopp kunden har erlagt för den returnerade varan (exklusive eventuell fraktkostnad), med 25 % returavdrag.
Reklamation/ångerrätt
Ansökan om reklamation ska göras till kundservice och var fall behandlas enskilt. Önskar kund avbryta nyligen lagd order
ska kundtjänst kontaktas och godkännande från fabrik/leverantör krävs.
Köp och återköp behandlas enligt svensk lag.